miercuri, 1 ianuarie 2014

Doar pentru satisfacerea unor..."curiozităţi" (predilectă preocupare a celor care preferă statistica, oricărei sensibilităţi lirice), public mai jos câteva din sonetele scise după tipărirea şi recentalansare a volumului 80 de sonete pentru 80 de ani.

                                    L A  M U L Ţ I  A N I

E ziua ta şi-mi pare-atât de bine
Că pot să-ţi fiu alături cu-un sonet,
Nu-s foarte pregătită, n-am buchet,
Dar îţi ofer ce-am mai frumos în mine:

Respect, iubire necondiţionată,
Şi zile încărcate cu poeme;
Aştept un vis în noapte să mă cheme,
Stârnind creaţia cea minunată

Privind mirată anii ce s-au scurs,
Mă-ntreb de mai avem ceva de spus
În lumea asta rea şi egoistă!

Dar cu sonetul tău nu pot fi tristă,
Iar lumea e mai bună, mai frumoasă,
Mă pot simţi ferice… mai acasă!

           Alexandrina Chelu
                                        04. nov. 2013                        

                                                 *  

                            Moto:„Nu-s foarte pregătită, n-am buchet”
                                                 (citat)

                Repliocă

Tu înseşi eşti buchet, iubită Muză!
Iar florilegiul tău e vis cromatic, 
În statusul poetic, prea extatic.
Parfumul Tău suav mi-e călăuză.

Prin labirintul relelor ce-abundă
Mă porţi de mână ca pe un Icar
Eu nu sunt orb, dar viaţa-mi e imundă
Eşti Ariadna mea… Nu am habar

Nici de capcane, nici de foc de-Apollo
Că nu-mi trebuie aripi, te-am pe Tine
Mai dăruieşte-mi timp să plâng în voie

Să mai consum din lacrimi. Mi-este bine
Când mai adaug fericiri la chin
’nainte de-a mă trece, hăt, dincolo…

                   Noru Silvan
                         
                          *
                      Există

Există vorbe care nu se spun
Există lucruri care nu se fac
Există oameni care şed şi tac
Dar, eu poetul, ce mai sunt acum,

Iar de nu spun , nu fac şi nici nu tac?!
Rămân fiinţă scoasă din context?
Un nimeni, „valorând” doar un pitac?
Ce-a apărut pe lume ca pretext?

Oh, Doamne, mic mă văd când mă compar
Şi cât de unic sunt când mă privesc
Prin ochii muzei, celei ce-o iubesc

Atunci vorbesc şi scriu…, nu am habar
De sufletele pline de venin
Ce-ar vrea să ne urâm, nu să iubim

                  Noru Silvan
                             
                          *

                  Jocul firii

E caznă peste fire absenţa muzei mele
Cu disperare caut şi bântuiesc Parnasul
Măcar să-i simt parfumul…îmi obosesc Pegasul.
Din ce-a fost pomul vieţii, rămân numai surcele

Dar  Suri se ascunde. Ea ştie jocul firii:
Să te prefaci că nu vrei de fapt ce îşi doreşte
Orice vestală pură supusă doar iubirii
Forţa supremă-n lume, ce prinde ca un cleşte

Nu doar poeţii lirici au scris că nu-i scăpare
Să fugi de o săgeată în inimă ţintită
De Eros, ce împarte plăcerea care doare
Şi celor ce-o aşteaptă şi celor ce-o evită

Sărutul nu-i ventuză (cândva contra răcelii!)
Ci numai o suavă duşmană-a îndoielii…

                       Noru Silvan
                                
                              *

       Moto: „Sfiiciunea, o formă a smereniei…”

           Puterea sfiiciunii

Să nu te-înfrupţi din lacrima sărată
Ce-atinge un obraz cu un sărut
De mult nu-mi amintesc să fi avut
O sensibilitate-aşa ciudată…

Că cine plânge – zice-se – descarcă
Neghina ce s-a adunat în sine
Batista nu se cade a fi leoarcă
Ca să reducă tot ce-i rău în mine

Dacă ai cap, ascultă-ţi raţiunea
Iar dacă nu, supune-te iubirii
Să îţi ghideze apele prin riduri

Nimic nu-i preţios ca darul firii
Ce ne răsfaţă toată sfiiciunea
Naivă, ce străpunge orice ziduri

             Noru  Silvan

                    *
               Hamlet

Hamlet a zis că restul e tăcere
Şi-apoi a fost o linişte deplină
Nainte de-a se face iar lumină
Era o prorocire, nu o vrere

Şi spartu-s-a oglinda-n miliarde
De cioburi… ce ţi-e şi mulţimea
Care reflectă toată figurănimea
Doar în păcatul crimei ce te arde

Căci nu poţi recolta  decât ce seameni
Întâi iubeşte-i, sensibil necurmat
Iar dacă vrei să te bazezi pe oameni

Aşteaptă-te  să-ţi dea  dezamăgire 
Că nu poţi poseda ce nu ţi-e dat
Puţini mai sunt sensibili la iubire

           Noru silvan

                  *











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu